The Urban Professional Development School of Amsterdam

Leraar worden.. en een inspirerende leraar blijven.

‘Het opleiden van leraren die goed zijn toegerust voor het onderwijs van vandaag en morgen is niet denkbaar zonder (internationale) praktijkervaring.’

The Urban Professional Development School of Amsterdam

Leraar worden.. en een inspirerende leraar blijven.

‘Het opleiden van leraren die goed zijn toegerust voor het onderwijs van vandaag en morgen is niet denkbaar zonder (internationale) praktijkervaring.’

Professionalisering

Het volgende NOA-platform is op 21 februari 2018. 

De werkgroep Professionalisering heeft een extra bijeenkomst in januari 2018.

Digitools overzicht:

Digitools overzicht
http://mbomediawijs.nl/mediawijsheid-lessen/docentinstructie/
 
ICT-Bijlbel
http://www.flooow.nl/ict-bijbel/
 
Opdracht 'Flipping the Classroom'
https://drive.google.com/file/d/0B3hb-Z0ZDp3uLU1fX0Z0WTBGOEE/view
 
Opdracht 'Bestaande video'
https://drive.google.com/file/d/0B3hb-Z0ZDp3uNnh3clRsU203dmc/view
 
Opdracht 'Formatieve toetsing'
https://drive.google.com/file/d/0B3hb-Z0ZDp3uYnl3dEMyb1RQZm8/view
 
Opdracht 'Geflipte lesactiviteit'
https://drive.google.com/file/d/0B3hb-Z0ZDp3uUXl2amNNWm1vZEE/view
 
 

Meerwaarde van samen opleiden (uit Meta-evaluatie Opleidingsscholen Voortgezet onderwijs 2015 door Ruud van der Herberg en Rianne Versluis):

- de interactie tussen lerarenopleidingen en werkveld heeft geleid tot het formuleren van een gezamenlijke visie op het opleiden van goede leraren;

- de interactie tussen lerarenopleidingen en werkveld leidt tot aanpassing, verdieping en aanscherping van de curricula en maakt die praktijkgerichter;

- de lerarenopleidingen krijgen meer zicht op de dagelijkse praktijk van het onderwijs;

- de studenten ervaren dat ze vaak direct als volwaardig lid van het team worden gezien en voelen zich welkom. Ze krijgen veel ruimte om te leren en mogen aan veel zaken een bijdrage leveren;

- het samen opleiden van goede leraren levert de scholen nieuw, enthousiast personeel op;

- de aanwezige begeleidingsstructuur in de scholen wordt steeds vaker ook benut voor het begeleiden van in dienst getreden beginnende docenten op de school in de vorm van een inductietraject gedurende de eerste twee tot vijf jaar;

- “zittende” leraren verbeteren hun eigen praktijk door het begeleiden van studenten en startende collegae.

 

 

Een samenwerkingsverband van negen conceptscholen in en rond Amsterdam en de Hogeschool Utrecht, Hogeschool Inholland, Vrije Universiteit Amsterdam, Breitner Academie, Hogeschool van Amsterdam en de Universiteit van Amsterdam.

 

TWITTER


Studenten leren betere presentatievaardigheden met VR-bril https://t.co/XaCTwdR7K7 NOA

RT @CrimpenR: Trots op onze studenten! https://t.co/FMgXS94sWt NOA

CONTACT

Pieter Calandlaan 182

      1068 NT Amsterdam

      The Netherlands

+31 

mail@noa-amsterdam.nl

Impressie